Reservjesus

I ung ålder kallades min mamma Reservjesus (ja, jag skriver jesus med liten bokstav, men jag använder det mer som ett begrepp än som en referens till personen Jesus), och jag kallade mig själv och kallades Kalle Kristus ibland förut. Jag är inte troende men Jesus är min stora idol.. Han var allas vän och vandrade med samhällets utstötta och och älskade dem alla. Människovärde är stort, och det uppmärksammade han på ett sätt som det sällan gjorts tidigare. Jag gillar att besöka kyrkor, har både Jesus, änglar och andra religösa tatueringar, och min lägenhet innehåller både ikoner och kors.. För ibland tycker jag att man kan ta religösa värderingar till sig och fullständigt strunta i om det finns en gud eller ej.. För alla religioners främsta budskap är kärlek till alla.. Det tror jag på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0