På Biografen

Ny sitter jag framför Fotbollseuropa med Patrick Ekwall med en god kopp jordgubbste i handen och datorn vid sidan om mig. Mycket varmt och skönt i lägenheten jämfört med kylan som viner i vinden där utomhus.
Jag gick på bio ikväll med min systerdotter. Tintin, ganska bra, även om jag hellre skulle ha sett den på engelska. Men flickebarnet behärskar varken språket eller att läsa undertexterna så det fick bli den svenskdubbade versionen.
Nu var det ju så att det var en 11-årsgräns på filmen, och flickan är blott 6. Min förståelse var dock att om jag som vuxen ackompanjerade henne så dög det om hon var 7 år gammal för att få se filmen. Jag litade dock inte på henne att hon skulle tala sanning om sin ålder om hon blev tillfrågad av SF-personalen (barn talar ju gärna sanning i alla väder), så jag stod inför tre alternativ. Se en barnsligare film alá Nalle Puh, skaffa ett fekjlegg till en 6-åring, eller göra någonting riktigt drastiskt.
Det senare blev fallet.
Jag gick helt sonika in på Gallerix innan filmen och införskaffade ett födelsedagskort som läste "Grattis på 8-årsdagen", samt en ballong med en stor 8 på. Då hade jag säkrat oss från onödiga åldersfrågor. Hade konditori Lido varit öppet hade jag helt säkert köpt en mindre tårta och utrustat den med 8 brinnande tårtljus och låtit lill-tjejen blåsa ut dom i biograffoajen, men nu gick det ju bra ändå.
Nu ska jag bläddra igenom Dagens Industri lite fort, sen så hamnar den i brasan. Har upptäckt att den är av precis rätt tjockhet för att brinna i cirkus 25 minuter, vilket räcker bra för mig att diska och gå och lägg mig. För kom ihåg, se till att brasan inte brinner för fulla muggar när ni lägger er!
Godnatt..

Kommentarer
Postat av: CAISA KÄLLGREN

hoppas du får en god jul1 :)

2011-12-23 @ 14:11:37
URL: http://caisakallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0