Lördagkväll; nyss hemkommen. Blogg; nystartad.

Alright.
Kom nyss hem efter att ha skjutsat hem min syster och hennes sambo efter att dom har partajar på en 40-årsfest på Sätra.
Självklart blir jag stannad av polisen på riks80, inte för att jag körde för fort eller något sådant. Tror bara att dom hade en trist kväll på jobbet då det taskiga väglaget och usla sikten höll dom flesta trafikanter borta från vägarna ikväll.
Jag körde faktiskt väldigt lugn och sansat med Bob Marley sjungandes ur högtalarna då jag blev stoppad.
Poliskvinnan var vänligt sinnad och ville mig inget ont, hon lät mig bara blåsa i alkoholmätaren vilket var lugnt (aced it) och sen ville hon se mitt körkort. Där kom problemet. Jag har inte haft något körkort sedan i april. Har tappat bort det och väntar fortfarande på ett nytt. Diverse problem och hinder har sett till att jag fortfarande inte har något i min ägo. Som tur var hade jag dock mitt pass på mig, då jag är väldigt förutseende och hellre möter situationer som denna väl förberedd än står där och ser dum ut om jag nu skulle ha oturen att bli stoppad. Jag hade även köpt snus tidigare i afton; och även där kan identifikation vara väl till hands.
Men nu kom det sig så att polisens mobila dator inte fungerade så väl. Så dom kunde inte kolla upp mig där i den blöta natten, utan jag fick en bot. Ingen hög sådan, men ändå tillräckligt för att knäcka mitt goda humör.
Däremot så lovade poliskvinnan att riva boten om jag innan onsdag kan presentera mig på polisstationen med identifikation och bevis på att mitt körkort är registrerat som borttappat.
Knixet är dock att jag inte kommer ihåg vad poliskvinnan hette och det står inte på den del av boten jag fick heller... Malin, Melinda, Linda, Lina, Stina, Nina, Anna, Hanna, Johanna, Jonna!? Nåt av dom namnen tror jag iallafall.
Ahh, We'll see..
Jag återkommer fortlöpande om fallet. Det kommer att bli spännande att se om jag lyckas kravla mig ur lagens breda famn och undan lagens långa arm.
Sov så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0