Akut jul och reelt marigt Real Madrid

Min jul tillbringades på akutmottagningen respektive en sal på lasarettet. Efter att ha klivit upp fyra på morgonen på julafton så jobbade jag tills 13.00. Sen gick jag hem för att förbereda ett trevligt julfirande, men drabbades av hastigt och kraftigt magont vilket resulterade i en illfärd till sjukhuset. Jag hade mer ont än vad jag någonsin har haft förut. Hemskt! Diagnosen var bristningar i magsäcken och eventuellt ett lätt tarmvred. Så min jul tog helt sonika plats fullständigt på sjukan. Eftersom att det var jul så var cafeteria och dyligt stäng och jag hade inte tagit med mig varken läsning eller annan underhållning. Så allt jag gjorde var att spela wordfeud med trevliga sjuksköterskor och snacka fotboll med en karl som befann sig allt som oftast i sällskapsrummet.
Mitt lag är ju Real Madrid, och har så varit sedan 1999 då jag blev stormförtjust i Fernando Hierro och Raul och den nobla vita färgen. Real går ju som tåget just nu, men mot Barcelona så går det ju inte alls. Jag har svårt att förstå varför. Är ju så fantastiskt enkelt att läsa deras spelsätt. Får man bara stopp på den otroligt aviga Pedro som alltid kommer löpande i rakbladsskarpa löpningar i mitten av straffområdet och sänker den grymt taktfulla David Villas tempo ett par hekto så har man ju bara Messi kvar att bråka med i mitten av banan, och det kan väl inte vara så svårt? Efter det så är det enbart att se till att Abidal och Alves inte får komma till på kanterna och att Xavi inte får mer än en millisekunds bollkontroll så är ju biffen löst. Det enda som återstår sen är ju att lägga locket på för magikern Iniesta eller råskinnet Fabregas som dyker upp som gubbar ur lådor precis överallt på offensiv planhalva. Allt man behöver fokusera på sen är att 195 centimeter långa Pique inte får tag på bollen vid några hörnsituationer eller att Puyol med 195 centimeter långt hår inte kommer först på några returer. Fixar man bara det så är det bara ens egen offensiv som är problemet innan matchen är vunnen. Nu har ju vi genier i Christiano, Katten Benzema, och Di Maria för att nämna några. Men eftersom att man inte får ett ögonblicks bollro på grund av att Barcas offensiva press börjar 12 meter upp på Santiago Bernabeus ståplatsläktare så är inte ens det enkelt längre.. Vad att göra???
Som Nemanja Vidic sa när han vart tillfrågad om vad som gick fel när Man U åkte på däng i Champions League-finalen sist angående Barcelonas målskörd; "But they had no center forward!"
Blir så trött på Barcelonas eviga danseri, kan dom inte bara kliva ner från scenen dom står på och förlora för en jäkla gångs skull mot Real Madrid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0